Thursday 20 March 2014

Give and Take

In The Name of ALLAH 


*cuci sawang* 

aichoooo , berhabuk teruk blog ni . haha . 

Oke , lurus ke titik (baca : straight to the point) apa itu 'give and take' ? 
Yaaa , betul . beri dan ambil , 10 markah kepada Cik Timah yang berjaya jawab .

Pernah alami kehilangan ? pernah kena curi ? pernah ?

*PERNAHHHH ~!!!!

Ada satu hari tu , member saya mengadu yang duit dia hilang . 
BANYAK , dekat beratus jugak la . 

Bukan tu yang saya nak ceriterakan , but tentang apa langkah yang dia ambil . 

Saya tanya dia , apa yang dia buat . And what she said :-

"Aku keluarkan duit berjumlah yang sama , and aku sedekahkan" 

*dah tutup mulut , saya tahu anda terkezutt . 

See , cara dia 'give and take' . Dia tahu bahawa ALLAH sedang menguji dia . 
Dia tahu yang ALLAH tengah 'give and take' dengan dia .

so , kalau anda pernah dicuri , atau kehilangan sesuatu benda . 
cuba sedehkan kembali dengan amount yang sama . 
mungkin , ALLAH nak tengok kita boleh redha atau tidak . 

^^Muhasabah Selalu^^

No comments: